Ajankohtaista virkakielestä
Tältä sivulta löydät uutisia virkakielestä. Kolumneja virkakielestä julkaistaan Hyvää virkakieltä -palstalla ja blogitekstejä Kapulat kielestä -blogissa.
Tältä sivulta löydät uutisia virkakielestä. Kolumneja virkakielestä julkaistaan Hyvää virkakieltä -palstalla ja blogitekstejä Kapulat kielestä -blogissa.
Virkakieliuutisia
Chatti on asiakkaalle helppo ja nopea tapa saada vastaus kysymykseen, ja se on selvästi puhelinta tehokkaampi asiakaspalvelukanava.
Vero.fi-sivuston chattipalvelua pilotoitiin viime vuonna. Chatin suosio yllätti Verohallinnon, ja nyt palvelu on laajentunut.
Chatissa voi tällä hetkellä kysyä esimerkiksi verokortin, veroilmoituksen tai rakentamisilmoituksen tekemisestä verkossa. Verottaja vastaa chatissa arkisin klo 9–16.15.
Kysymys ohjautuu chatissa automaattisesti oikeille asiantuntijoille, sillä chattikuvake näkyy vero.fi:ssä vain niitä aiheita käsittelevillä sivuilla, joilla chatti on käytössä.
Chattipalvelu ilahduttaa erityisesti niitä, joille asioiden hoitaminen puhelimitse on syystä tai toisesta hankalaa. Siinä yhdistyvät verkkopalvelujen yleinen tehokkuus ja henkilökohtainen apu ja neuvonta, joiden tarjoamista esimerkiksi Hyvän virkakielen toimintaohjelmassa pidetään tärkeänä.
Teksti: Mirja Nissinen
Chattaile
verottajan kanssa (Verohallinnon tiedote 30.3.2016)
Chatin
suosio yllätti (Verohallinnon tiedote 16.6.2015)
Hyvän virkakielen toimintaohjelma