Kotuksen uutiset 2017
Tsätissä vastataan nyt myös kieli- ja nimikysymyksiin
Kielineuvoja on paikalla kerran viikossa ja nimineuvoja kahtena päivänä kuukaudessa.
Kotus on aloittanut palveluneuvonnan lisäksi kieli- ja nimikysymyksiin vastaamisen tsätissään. Palveluneuvonnan tsätti avattiin maaliskuussa 2017. Tähän mennessä tsätissä on saanut apua tiedonetsintään ja Kotuksen palveluiden löytämiseen.
Palveluneuvonnan rinnalle avautuvassa kieli- ja nimineuvontatsätissä
kielineuvoja on paikalla tiistaisin klo 12.30–14.30. Nimineuvontaa on tarjolla
ensimmäisen kerran 10. toukokuuta 2017 klo 12.30–14.30. Seuraavan kerran nimineuvontaa tarjotaan 17. toukokuuta ja sen jälkeen joka toinen viikko.
Muina aikoina tsätissä tarjotaan entiseen tapaan apua tiedonetsintään. Palveluneuvoja ohjaa kieli- tai nimikysymyksiä esittävät asiakkaat Kotuksen verkkopalveluiden, kuten Kielitoimiston sanakirjan ja ohjepankin, tai neuvontapuhelimien äärelle. Palveluneuvoja on paikalla satunnaisesti.
Asiakkailta toivotaan kärsivällisyyttä, jos tsättiin syntyy jonoja. Kielitoimiston neuvontapuhelimet palvelevat kuten ennenkin.
Tsätin esittely
Kielitoimiston ohjepankki
Kielitoimiston sanakirja
Kielitoimiston neuvontapuhelimet