Lasse Koskela
Asioimme asiakaspalvelussa
– No se on Koskela täältä Itäkeskuksesta kun soittaa. Mulla olis semmonen rop...
– …asiakaspalveluun. Mikäli asianne koskee lankapuhelinliittymiä, valitkaa yksi. Jos asianne koskee langattomia liittymiä, valitkaa kaksi. Jos asianne koskee laajakaistaongelmia, valitkaa…
– Liittymää kai tää koskee kyllä, mutta…
– …valitkaa viisi.
– Tämä selvä.
– Kerro sosiaaliturvatunnuksesi.
– No kun tää liittymä on muijan nimellä nin emmää nyj juur muista mikä sen tunnus on…
– En saanut selvää. Voitko toistaa?
– Voim mää. Että siis em mää sitä nym muista. 28. kolomatta ja jotain…
– Et siis tiedä sosiaaliturvatunnustasi?
– Kyllä tiedän. Mutta kun…
– Anna asiakasnumerosi.
– Sitä nyj juur tässä ole…
– Haluatko, että odotan?
– No vartoo…
– En saanut selvää. Voitko toista. Vastaa KYLLÄ tai EI:
– KYLLÄ.
[Luonnollinen henkilö etsii laskun ja katsoo siitä asiakasnumeron.]
– Dodiin, se olis että…
– Vastaa luettelemalla numerot. Esimerkiksi kolme, kolme, nolla kahdeksan…
– Ok. kolme, kolme, nolla, kuusi, seitsemän, viisi, neljä
– Antamasi asiakasnumero on virheellinen.
– Musta alkaa tuntua kuule vähän siltä, että suhteemme ei voi jatkua näin.
– En saanut selvää. Voitko toistaa?
– Ei taida siitä kummentua…
– Yhdistän sinut asiakaspalvelijalle.
– No vihrosta viimmen… …tana…
– XY:n asiakaspalvelu.
– No kun tää mun tietokone sanoo, että sillä on yhteys kyllä tohon lankattomaan pikkuvehkeeseen tossa pöydällä, mutta ei sillä sittem mihinkän pääse. Että älä viitti kehottaa kattoon teirän nettisivuilta…
– No tää puhelu on nyt tullu tänne kännykkäpuolelle enkä mää tossa oikein osaa auttaa sitten.
– Voikkos sitten yhdistää oikeempaan numeroon?
– Se ei tästä oikein onnistu. Soita uudelleen.
– Tämä selvä.
[15 min. myöhemmin.]
– … että tämmönen tilanne sitten…
– No ota kuule siitä modeemista töpseli pois seinästä ja odottele. Ja laita siiten se töpseli takaisin.
– Selvä.
[Hetken kuluttua.]
– Mites sujuu?
– No jumakauta, yhteys tuli takasin. Kiitos vaan!
– Eipä kestä.
Palaa otsikoihin | 0 puheenvuoroa