Terveisiä Liik enne vira stoon!
Kumpi ärsyttää enemmän: liiallinen oikeakielisyysinto vai täydellinen piittaamattomuus kirjoitetun kielen normeista?
Kumpi ärsyttää enemmän: liiallinen oikeakielisyysinto vai täydellinen piittaamattomuus kirjoitetun kielen normeista?
”Opettajat opettavat, mitä osaavat”, kirjoitti professori Timo Airaksinen aamun lehdessä. Olisiko näin?
Tallinnan yliopistossa oli heinäkuussa oppiaineen Soome filoloogia eli Suomen kieli ja kulttuuri pääsykokeet.
Espa, Aleksi ja Kaivari sopivat lehtienkin sivuille. Entä Suokki ja Vuokki?
Iltalehden pääkirjoituksen kirjoittajan mielestä koulu on liian lepsu ja kielenhuolto muotioikkuja seuraileva tuuliviiri.
Taloon asennettiin ilmalämpöpumppu. Mukana tuli suomenkielinen käyttöohje, kuten lakikin maassa vaatii. Vahinko vain että ohjeen suomenkielisyys oli jäänyt kovasti puolitiehen.