Riittääkö terve järki vai laaditaanko laki?
Kumpaan kurin pitäisi perustua?
Olen alkanut viime aikoina miettimään, pitäisikö joitakin suomen kielen oikeinkirjoitussääntöjä muuttaa tai ainakin väljentää.
Kahden kielen sanastot eivät osu yksiin ollenkaan niin usein kuin sanakirjoista voisi luulla.
Lehtiuutisen mukaan poliisi käskytti kuljettajan ulos autosta. Siinä se taas on, verbi ”käskyttää”. Se yleistyy ”käskeä”-verbin kustannuksella. On se niin väärin.
Palasin pari päivää sitten Berliinistä jättimäisestä kielentutkijoiden konferenssista.