Siirry sisältöön

selkokieli

Uutiset
Uutiset

Hyvää selkokielen päivää!

Kansainvälistä selkokielen päivää vietetään 28. toukokuuta.

Kansainvälisen selkokielen päivän logo.
Uutiset
Uutiset

Vuoden selväsanainen on Helsingin yliopisto ja Tiina Onikki-Rantajääskö

Palkinto jaettiin tänä vuonna selkokielen edistäjälle.

Vuoden selväsanainen 2025 professori Tiina Onikki-Rantajääskö sekä vanhempi yliopistonlehtori Minna Jaakola Helsingin yliopistosta. Kuva: Kaisa Kaatra, Selkokeskus.

”Jatkuva muutos kuuluu kieleen”

Idastiina Valtasalmi tutkii selkokieltä, syrjimätöntä kieltä ja kielellistä affektia.

Idastiina Valtasalmen hymyilevä kasvokuva
Uutiset
Uutiset

Hyvää selkokielen päivää!

Kansainvälistä selkokielen päivää vietetään 28. toukokuuta.

Logo, jossa teksti Kansainvälisen selkokielen päivä 28.5.
Uutiset
Uutiset

Hyvää selkokielen päivää!

Kansainvälistä selkokielen päivää vietetään 28. toukokuuta.

Logo, jossa teksti Kansainvälisen selkokielen päivä 28.5.

Kielellisesti saavutettavia viranomaispalveluita

Jotta yhdenvertaisuus toteutuu, palvelujen kieleen on panostettava.

Kapulat kielestä -blogin kansikuva. Kuva: Sonja Holopainen, Kotus.
Uutiset
Uutiset

Uusi selkokielen toimintaohjelma julkaistu

Selkotoiminnalle on varmistettava riittävät resurssit.

Yhteistyötä Leijan kanssa: boomerista käärijänvihreään ja yli

Kuukauden sanojen selkomukautukset lisäävät ymmärrystä sanoista ja yhteiskunnasta.

Vuoden selväsanainen on paikallislehti Selkovantaalainen

Palkinto jaettiin tänä vuonna selkokielen edistäjälle.

Selkokieli tutuksi

Uusi verkkokurssi perehdyttää siihen, mitä selkokieli on, milloin sitä kannattaa käyttää ja miksi.