Saako, pitääkö, kannattaako?
”Saako yo-kirjoituksissa käyttää ilmaisua loppupeleissä”, tiukkaa luovaa omanarvontuntoa uhkuva abiturientti. Viisas kollega neuvoi vastaamaan: ”Toki saa, mutta mieti, kannattaako!”
”Saako yo-kirjoituksissa käyttää ilmaisua loppupeleissä”, tiukkaa luovaa omanarvontuntoa uhkuva abiturientti. Viisas kollega neuvoi vastaamaan: ”Toki saa, mutta mieti, kannattaako!”
Kansainvälistyminen on nopeampaa kuin osasimme suomen kielen tulevaisuutta käsitelleessä raportissa uumoilla.
Itseäni aidosti ärsyttää itse, vaikka lähestyisin aihetta lähestulkoon nöyrästi.
Miksi joskus tulkitsemme kohteliaaksi tarkoitetun ilmauksen epäaidoksi?
Musiikista voi kirjoittaa, mutta voiko kirjoitusta kuunnella? Sanoin voi laulaa, mutta voiko sanoilla soittaa?