Helsinki on Helsinki
vaikka C:tä yrittivät.
Kyllä on kovaa kieliblogistin elämä! Tuskin olin saanut urputetuksi karsimisesta kun paneminen kiihotti.
Meinasipa mennä aamukahveet väärään kurkkuun, kun taannoin luin Helsingin Sanomista otsikon ”YLE karsii kirjeenvaihtajiaan”. Saako niin tehdä? Sehän sattuu!
Oikeusasiamies on tehnyt tärkeän päätöksen viranomaisten yksinomaan englanninkielisistä nimistä.
Kun joku sanoo julkisesti, että maassa on oltava maan tavalla, hän ei totea itsestäänselvyyttä vaan esittää vaatimuksen. Mutta onko joku asiasta eri mieltä?
Tiedätkö, kuinka monella ja minkälaisella sivulla olet käynyt jättämässä tekstijälkiä?
Vanha sanonta kuuluu: “Suomi on euroopan amerikkalaisin maa” ja ainakin yhdessä asiassa tuo pitää paikkansa.