Kello käy – onko se jo viittä vaille neljä?
Vai sittenkin ”viisi vaille neljä”?
Onko monikkomuotoinen ”ovat” tällaisissa lauseissa yleiskielen suositusten mukainen?
Ovatko molemmat tuntumamuodot yleiskielen mukaisia?
Yleiskielessä on silti vain vaihtoehto ”pystyi tekemään”, ”sai vastata”.
Sykettä ja Sinfoniaa on yhdistykselle menevä nimi. Onko nimessä oikeinkirjoitus kohdallaan?
Mitä eroa on sisäpaikallissijalla (Antintalossa) ja ulkopaikallissijalla (Antintalolla) rakennusten nimiä taivutettaessa?