Hyvä virkakieli on asiakaslähtöistä
Vuoden selväsanainen -ehdokkaat selkeyttävät virkakieltä.
Vuoden selväsanainen -ehdokkaat edistävät asiakaslähtöisiä palveluja.
Vuoden selväsanainen -ehdokkaat kehittävät viranomaisten sähköisiä palveluja.
Tilaisuudessa pohdittiin tekstien ja lukijoiden moninaisuutta sekä julkistettiin Vuoden selväsanainen.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen nimityöryhmä valittu Vuoden selväsanaiseksi.
Ehdokkaat ovat panostaneet osaamisen kehittämiseen, nimiin ja asiakaslähtöisyyteen.
Joko 1700-luvulla selkeytettiin viranomaistekstejä?
”Oikeus ymmärtää ja tulla ymmärretyksi on erityisen tärkeää tämän päivän maailmassa.”
Säädöskielen ymmärtäminen -raportin tuloksia esiteltiin julkistamistilaisuudessa.
Asiallinen, selkeä ja ymmärrettävä kieli säästää aikaa ja rahaa.