Verohallinnon Valmis-hanke ehdolla Vuoden selväsanaiseksi
Valmis-hankkeessa selkeytetään asiakaskirjeet. Tavoitteena on, että asiakas ymmärtää kirjeen ja osaa toimia sen pohjalta.
Valmis-hankkeessa selkeytetään asiakaskirjeet. Tavoitteena on, että asiakas ymmärtää kirjeen ja osaa toimia sen pohjalta.
Tietosuojauudistus asettaa monenlaisia vaatimuksia myös kielelle. Montako kielen asiantuntijaa uudistusta varten palkattiin, kysyy Ulla Tiililä kolumnissaan.
Kanava kertoo Turvallisuus- ja kemikaaliviraston työstä turvallisen ruuan ja puhtaan ympäristön puolesta.
Ulosottolaitoksen asiakasviestintätyöryhmä otti tehtäväkseen uudistaa asiakaskirjeiden mallipohjat.
Ulla Tiililä pohtii, täyttävätkö sukupuolittuneet tehtävänimikkeet hallintolain hyvän kielen vaatimuksen.
Julkisten palvelujen nimissä on huomioitava sanojen merkitys ja käyttö myös valtakunnallisella tasolla, kirjoittaa Ulla Onkamo.
Asiakaskokemus siitä, kun koulun hammashoitola siirrettiin terveysasemalle, eikä tiedotus onnistunut.
Johanna Nurmi valaisee kolumnissaan lasten ja nuorten käsityksiä vaikuttamisesta.
Selkokieli ja selkeä kieli menevät usein sekaisin. Selkokieli on kuitenkin suunnattu erityisryhmille.