Kielellisesti saavutettavia viranomaispalveluita
Jotta yhdenvertaisuus toteutuu, palvelujen kieleen on panostettava.
Jotta yhdenvertaisuus toteutuu, palvelujen kieleen on panostettava.
Tehdään saavutettavia, ei syrjäyttäviä palveluja.
Epäselvät lyhenteet heikentävät palvelujen ymmärrettävyyttä ja saavutettavuutta.
Avainasemassa monialainen yhteistyö ja laaja kielikäsitys.
Selkeää viranomaiskieltä ja selkokieltä pitää pohtia kokonaisuutena.
Viranomaispalvelujen tekstit piirtävät kuvaa odotuksenmukaisesta asiakkaasta.
Kielelliseen saavutettavuuteen tarvitaan laajaa ymmärrystä kielenkäytöstä, toteaa Liisa Raevaara kolumnissaan.
Satakunnan sairaanhoitopiirissä kaikille potilaille annetaan selkokielisiä ohjeita.
Puheet virkakielikampanjan päätöstilaisuudessa Säätytalossa Helsingissä 13.10.2015.