Tieteellisiä julkaisuja
Termien selittäminen tietokirjoissa (väitöskirja). Helsinki: Helsingin yliopisto, 2021
From a Welcoming Rhetoric to a Narrowing One: Constructing Citizen Agency in Finnish Social Studies Textbooks (yhdessä Pia Mikanderin kanssa). Nordidactica 13 (3), 85–108, 2023
Moniäänisyys vaikeasti lukevien nuorten haastatteluissa (yhdessä Penni Pietilän ja Leea Lakan kanssa). Puhe ja kieli, 43 (1), 41–58, 2023
- Tiedonalan monilukutaitoa – miten oppikirjat opastavat lukijaa kuvan ja sanan lukemiseen? (Yhdessä Anne Tiermaksen kanssa.) Teoksessa Pirjo Hiidenmaa, Ilona Lindh, Sara Sintonen & Roosa Suomalainen (toim.), Lukemisen kulttuurit, 252–266. Helsinki: Gaudeamus, 2023.
- Kuinka kirja katsoo käsitteitä? Kulttuurin, katsomuksen ja kielen käsitteiden hierarkiat ja diskurssit oppikirjoissa (yhdessä Salla-Maaria Suuriniemen kanssa). Teoksessa Pilvi Heinonen & Ulla Karvonen (toim.), Katso kuule koulua. Kehollisuus, materiaalisuus ja tekstit koulun vuorovaikutuksessa, 241–272. Tampere: Vastapaino, 2022.
Demokratian käsite peruskoulun oppikirjoissa. Kasvatus & Aika 15 (3–4), 192–209, 2021
Linguistic landscape of Finnish school textbooks (yhdessä Salla-Maaria Suuriniemen kanssa). International Journal of Multilingualism 20 (3), 850–868, 2021–868, 2021
Yleistajuisia kirjoituksia
Visuaaliset tekstilajit osana monilukutaitoa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta 14 (1), 2023
Kuinka termejä esitellään lukijalle yleistajuisissa tietokirjoissa? Kielikello 1/2022
Mitä muuta tiedonalan kieli on kuin sanastoa? – Kuinka lähestyä tiedonalojen kielioppia (yhdessä Anne Tiermaksen kanssa). Kieli, koulutus ja yhteiskunta 12 (6), 2021
Tekstissä tapahtuu – miten lukija johdatellaan termien merkityksiin? Kirjoitus Virittäjän blogissa, 2021