Tällä kertaa voiton vei jälkimmäinen.

Näin kirjoitetaan Liikenneviraston nimi sen logossa (ks. www.liikennevirasto.fi): 

Liik
enne
vira
sto

Voi tietysti olla, että sanavälien radikaalista sijoittelusta on syyttäminen taiteellisesta yleisvaikutelmasta huolehtinutta graafikkoa, mutta tuskinpa hän aivan yksin on asiasta päättänyt.

Tavuviivat eivät muutenkaan ole kovassa huudossa nykypäivän graafisessa suunnittelussa. Näin tavutetaan mainosjulisteessa elokuvan Roskisprinssi nimi (ks. www.roskisprinssi.fi):

Roskis
prinssi

Elokuva perustuu Tuija Lehtisen kirjoittamaan romaaniin Roskisprinssi. Sen uusimman painoksen kansikuvana on samainen elokuvajuliste, jossa kirjan nimi on muuttunut Roskis prinssiksi.

Ehkä tavuviiva tosiaankin häiritsee pitkän sanan asettelua mainostarkoituksiin. Siitä olen varma, että sen puuttuminen häiritsee muitakin kuin minua.

Jaa