Siirry sisältöön

Katariina Knuutinen

Minäajan kaskuja ja saagoja

Tarinat näkyvät koulussa monin tavoin.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Maailmat sanojen takana

Sanoilla luodaan maailmoja ja hahmotellaan omia hehtaareita.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Torttuäijiä ja mämmittömiä pääsiäisiä

Teema- ja juhlapäivät rytmittävät lukuvuotta ja maustavat kouluarkea.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Samaan aikaan samassa paikassa

Samanaikaisopettamisessa voi yhdistää voimat kollegan kanssa.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Liikettä niveliin äikän tunneilla

Toiminnallisessa opettamisessa oppilaita pyritään aktivoimaan liikkumaan.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

”Ahdistavaa, kun muut katsoo ja kuuntelee tarkasti”

Esiintyminen jännittää, mutta sitä halutaan harjoitella.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Kokeita, seuraavaa opiskelupaikkaa vai elämää varten?

Arviointikäytänteet vaihtelevat, ja on hyvä, että arvioinnista keskustellaan julkisesti.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Kalanmaksaöljyn nielemistä ja jääkiekkopelien tarkastelua

Mitä lukeminen oikeastaan on ja mikä edistäisi lukemista?

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

VA-partisiipeilla koulu kuntoon!

Hankkeet ja ohjelmat – täsmälääkkeitä vai hätäapua?

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Luokkahuoneen ulkopuolella

Opintokäynneillä ja retkillä nuorista tulee näkyviä.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.