Siirry sisältöön

Katariina Knuutinen

Laajoja kokonaisuuksia ja nippelitietoa

Opiskellessa metsä pitää nähdä puilta ja puut metsältä.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Ei se matka vaan se päämäärä

Tuttu sanonta kääntyy opetuksessa päälaelleen.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Väärän tiedon viidakossa

Taito tunnistaa väärää tietoa kytkeytyy lukutaitoon.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Pohdintaa paperille ja ajatuksia sanoiksi

Kirjoittamisen ohjaaminen on pitkälti ajattelun ohjaamista.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Giitu ja dearvva

Saamelaistiedon määrä perusopetuksen oppimateriaaleissa on vähäistä.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Seitsemän kunnon veljestä

Klassikkoromaania voi lukea myös terveystiedon näkökulmasta.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Äikkää vai SUKkia?

Oppiaineen nimi kuvaa, mistä oppiaineessa on kyse ja mikä korostuu.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Etä-äikkää koronan aikaan

Perustaidot arvossa arvaamattomassa.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

”Onks mun mielipiteellä merkitystä?”

Lasten ja nuorten pitää saada kokea, että vaikuttaminen kannattaa.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Lukulomalla tekstien äärellä

Lukemisen taito kehittyy lukemalla.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.