Siirry sisältöön

Äikät

Bye, bye Gutenberg

Takaisin suulliseen kulttuuriin?

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Ei se matka vaan se päämäärä

Tuttu sanonta kääntyy opetuksessa päälaelleen.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Kuka opettaa ja mitä?

”Koulun pitäisi” -puheilla väistetään vastuuta.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Väärän tiedon viidakossa

Taito tunnistaa väärää tietoa kytkeytyy lukutaitoon.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Pohdintaa paperille ja ajatuksia sanoiksi

Kirjoittamisen ohjaaminen on pitkälti ajattelun ohjaamista.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Teatteria todellisuudesta

Kertomuksellista journalismia draaman menetelmin.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Giitu ja dearvva

Saamelaistiedon määrä perusopetuksen oppimateriaaleissa on vähäistä.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Seitsemän kunnon veljestä

Klassikkoromaania voi lukea myös terveystiedon näkökulmasta.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Äikkää vai SUKkia?

Oppiaineen nimi kuvaa, mistä oppiaineessa on kyse ja mikä korostuu.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.

Etä-äikkää koronan aikaan

Perustaidot arvossa arvaamattomassa.

Kellertävä perhonen punamultaseinällä. Kuva: Vesa Heikkinen.